Suomalaisten hiusten asiantuntija XZ uudistaa ilmettään

Suomalaisten hiusten asiantuntija XZ uudistaa ilmettään

XZ on hoitanut suomalaisten hiuksia jo yli 60 vuoden ajan. Sarjan juuret ovat vahvasti Suomessa, sillä kaikki XZ‐tuotteet on aina kehitetty Suomessa suomalaisten käyttäjien tarpeisiin. Tästä kaikesta kertoo myös XZ‐sarjan uusi slogan: Vahva suomalainen. Nyt XZ uudistaa koko sarjan visuaalisen ilmeen, joka tulee näkymään niin mainonnassa kuin tuotepakkauksissakin. Tuotteiden tutut koostumukset pysyvät ennallaan. 

XZ on kotimainen koko perheen hiustenhoitosarja, jonka monet vuosien varrella lanseeratut tuotteet ovat nousseet todellisiksi klassikoiksi ja suomalaisten suosikkituotteiksi. XZ‐sarjalle on ominaista myös kehittää jatkuvasti uusia tuotteita vastaamaan suomalaisten käyttäjien sen hetkisiin tarpeisiin.

Tänä keväänä XZ‐tuotteet ovat saaneet uuden ilmeen. Sekä pullo että etiketit ovat uudistuneet. Kuten XZ‐tuotteiden suunnittelu aina, myös pakkausuudistus on toteutettu ensisijaisesti käyttäjiä ajatellen. Uusissa pulloissa se, mihin tarkoitukseen ja millaiselle hiukselle tuote sopii, näkyy entistä selvemmin pakkauksen etupuolella. Aiempaa selkeämmät pakkausmerkinnät auttavatkin kuluttajaa löytämään juuri itselleen sopivat tuotteet. Suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomioita myöstuotteiden käytettävyyteen.

XZ‐tuoteperheen uudistuneessa ilmeessä korostuu luontevasti myös suomalaisuus, onhan kyseessä markkinoiden suurin kotimainen hiustenhoitosarja. Kotimaisuus on XZ:lle tärkeä asia, jonka takia siitä viestivä Avainlippu on nostettu näkyville pullojen etiketteihin.

Osana visuaalisen ilmeen uudistamista, myös XZ‐sarjan mainonnan linjaa on uudistettu. Tämän uudistuksen osalta on haluttu tuoda esiin XZ‐sarjalle ominaisia piirteitä sekä sen kykyä olla kiinni tässä ajassa XZ‐sarjan perinteitä unohtamatta. Olennaisena osana uuteen mainonnan linjaan kuuluu myös XZ:n uusi slogan: Vahva suomalainen.

Uudistuneet tuotepakkaukset ovat jo alkaneet ilmestyä kauppojen hyllylle ja myös uudistunut mainonnan ilme on jo otettu käyttöön.

Lisätiedot

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty‐Tarkkanen,

puh. 0207 91 4263, paivi [dot] ratytarkkanen [at] berner [dot] fi

Tuoteryhmäpäällikkö Antti Saine,

puh. 0207 91 4605, antti [dot] saine [at] berner [dot] fi

Kuluttajatiedustelut

Berner Oy, puh. 0207 91 00

Suomalainen XZ on hoitanut hiuksia asiantuntemuksella jo yli 50 vuoden ajan. XZ‐tuotteet perustuvat pitkäjänteiseen tuotekehitykseen, jota tehdään suomalaisten hiusten ehdoilla. Suurin kotimainen hiustenhoitosarja sisältää yli 30 erilaista shampoota, hiushoitoa, tehohoitoa, öljyhoitoa ja muotoilutuotetta.koko perheen tarpeisiin. Kaikki XZ‐hiustenhoitotuotteet ovat silikonittomia.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Vuonna 2011 konsernin liikevaihto oli noin 294,5 MEUR ja henkilöstön määrä 531.

Berner Kulutustavarat ‐osaston toiminnassa on keskeistä suomalaisen kuluttajan tarpeiden ymmärtäminen ja paikallinen markkinaosaaminen. Tuotevalikoimamme koostuu kotimaisista oman tuotannon brändeistä ja tunnetuista kansainvälisistä tuotemerkeistä. Bernerin omat brändit kehitetään ja valmistetaan Suomessa.

Osastomme kotimaisia tuotemerkkejä ovat Ainu, Herbina, Korrek, Lasol, LV, Mariderm, Oxygenol, Rajamäen sekä XZ. Toimimme myös monien kansainvälisten merkkien edustajana Suomessa. Olemme Suomen johtava kosmetiikan maahantuoja. Lisäksi tuontivalikoimaamme kuuluvat muun muassa Kikkomanin ja Saclánelintarvikkeet, BabyBjörn‐lastentarvikkeet sekä hyvinvointituotteiden edelläkävijä Omron.