Suomalainen työ mediassa

27.11.2014 klo 02:00

...kysymys ylimääräisen 50 euron tuhlailusta on kiusallinen myös Suomalaisen työn liiton toimitusjohtajan Tero Lausalan mielestä. "Mitäs jos kysyttäisiin, että entäpä jos kaikki työssä käyvät kuluttaisivat enemmän? Työttömillä ei varmasti ole

27.11.2014 klo 02:00

...Joulun vietossa uutena ja nousevana trendinä korostuu lahjojen hankkiminen verkkokaupoista. Miesten toivotuimmat lahjat ovat elektroniikka, musiikki ja elokuvat ja harrastusvälineet. Naiset toivovat hemmottelulahjakortteja, kotiin ja

27.11.2014 klo 02:00

...ystävälle lähetettäisiin Suomesta mieluiten ruisleipää. Rukiisen herkun lisäksi pakettiin pistettäisiin suomalaista designia sekä salmiakkia, paljastaa Suomalaisen Työn Liiton teettämä Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjatutkimus. Kysyttäessä

27.11.2014 klo 02:00

...tapahtumissa sekä byitu.fi:ssä. Joulukuun 8. päivänä Sysmän kirjakaupan yläkerrassa alkaa aina jouluaattoon asti kestävä by itu -joulumyynti. Toivon pääseväni ainakin viime vuoden myyntiin, sillä toistaiseksi kauppa on käynyt vaisummin. Olisi

27.11.2014 klo 02:00

...Nokian kännyköitä koonnut robotti on ohjelmoitu uudestaan – nyt se työstää Kokemäellä tiskiharjoja. Sinituote tekee monia asioita toisin kuin muut. Suurin osa tuotteista valmistetaan edelleen Suomessa, tuotekehitys on pitkäjänteistä ja varasto

27.11.2014 klo 02:00

...Hyvinkään seudun yrityksissä Joutsenmerkki ei paljon näy. Kotimaisuudesta kertova Avainlippu on ollut monelle yritykselle houkuttelevampi valinta.
Riihimäeltä löytyy ainoastaan yksi yritys, jonka koko tuotanto on Joutsenmerkillä

27.11.2014 klo 02:00

...Sinivalkoinen jalanjälki -kampanja on koonnut yhteen yli 50 suomalaista tuottajaa, valmistajaa ja tuotemerkkiä, jotka haluavat muistuttaa arjen ostopäätösten vaikutuksesta koko Suomen kannalta merkittäviin asioihin, työllisyyteen ja

27.11.2014 klo 02:00

...Kodin sisustuksessa monista tuoteryhmistä löytyy suomalaista työtä tukeva tuote, jonka tunnistaa käynnissä olevan Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjan tunnuksesta, ketjujohtaja Mika Kakko Kodin Ykkösestä kertoo. Kulutusvalintojen

26.11.2014 klo 02:00

...Ruisleivän nostivat suosikkituotteekseen niin miehet kuin naisetkin. Se mielletään suomalaisuuden symboliksi, minkä takia ruisleivällä ehkä halutaan muistaa juuri ulkomailla oleilevaa ystävää. Ruisleivän merkitys suomalaisille nousi esiin myös

26.11.2014 klo 02:00

...myös Kalevala korun, Fiskarsin, Iittalan ja Marimekon tuotteet. Tulos on tänä aikana erityisen ilahduttava lahjakkaille, pienille design-yrittäjille, jotka edustavat uniikkia, persoonallista ja vastuullistakin muotoilua. Se antaa toivoa

26.11.2014 klo 02:00

...Ulkomailla asuvalle ystävälle lähtevässä paketissa olisi todennäköisimmin ruisleipää, suomalaista designia ja salmiakkia. Tämä selviää Suomalaisen Työn Liiton kyselystä. Tutkimuksessa kysyttiin, minkä suomalaisen tuotteen haastatellut

26.11.2014 klo 02:00

...asuvalle ystävälle lähtevässä paketissa olisi todennäköisimmin ruisleipää, suomalaista designia ja salmiakkia. Tämä selviää Suomalaisen Työn Liiton kyselystä. Tutkimuksessa kysyttiin, minkä suomalaisen tuotteen haastatellut lähettäisivät

26.11.2014 klo 02:00

...tahtiin tehtaan tuotanto-osastolla. Harjakset tulevat Keski-Euroopasta, sillä niitä ei valmisteta Suomessa. Rikkasetti täyttää kuitenkin Avainlippu-tuotteelta vaaditun kotimaisuusasteen. ­Henkilökunnalle on muodostunut oma slangi. Monista

26.11.2014 klo 02:00

Suomalaisen Työn Liiton tilaaman tutkimuksen mukaan ruisleivän valmistus halutaan ehdottamasti pitää Suomessa. Muita tuotteita, joiden valmistusta ei haluta pois Suomesta ovat mm. Iittalan ja Marimekon tuotteet.

26.11.2014 klo 02:00

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa mukana oleva Veeti Kallio sanoo arvostavansa suomalaisia kädentaitoja. Kallio antaisi suomalaisista tuotteista lahjaksi H. Rosellin pikkukirveen, sillä se on laadukas ja kätevä. Kampanjassa ovat mukana myös

26.11.2014 klo 02:00

Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjassa on mukana 54 suomalaista tuottajaa, valmistajaa ja tuotemerkkiä, jotka haluavat muistuttaa siitä, että arjen ostopäätöksillä on vaikutusta hyvinvointiin ja työllisyyteen koko Suomessa. Suomalaisen Työn Liiton

25.11.2014 klo 02:00

Joulu on kaupan alan vuoden tärkein sesonki. Joululahjojen ostaminen takaa työpaikan monelle suomalaiselle. Työpaikkoja syntyisi vielä enemmän, jos suosisimme ostoksissamme kotimaisia tuotteita. Suomalaisen Työn Liitto on laskenut, että Suomeen

25.11.2014 klo 02:00

Suomalaisen Työn Liitto on tehnyt pitkään joulututkimuksia. Tänä vuonna se kohdistui kotimaiseen kuluttamiseen. Liiton tutkimuspäällikön Jokke Eljalan mukaan jopa 48 prosenttia suomalaiset hankkii puolet joululahjoista kotimaisina tuotteina. Näin

25.11.2014 klo 02:00

Antonio Cueva tells that he shops online a lot because everything is open on the Internet. The survey of The Association for Finnish Work (Suomalaisen Työn Liitto) confirms that buying presents online is a rising trend. The Association for

25.11.2014 klo 02:00

...muovitusta. Rulla peittyy kutistekelmuun, joka kutistuu uunissa napakaksi suojakääreeksi rullan ympärille. Lopuksi kone lätkäisee vielä Avainlipulla varustetun etiketin rullan kylkeen. Näin joululahjapaperirulla on myyntivalmis tuote. Koneen