Tutkimukset

  • 9.10.2014 / Tutkimus

    Suomalaisyritysten ja koko kansakunnan edellytykset kilpailukykyiselle, innovatiiviselle ja tuottavalle työlle paranisivat, jos tulevaisuuden työ ymmärrettäisiin paremmin ja työntekijöiden odotuksia tulevaisuuden työltä osattaisiin hyödyntää avoimemmin

  • 1.9.2014 / Tutkimus

    Tutkimuksen tarkoituksena oli tutkia suomalaista kuluttajaa muuttuvassa ympäristössä, kotimaisuuden suosimista sekä Venäjän tilanteen vaikutusta kotimaisuuden suosimiseen. Tutkimuksen kohderyhmään kuuluivat 15-70 -vuotiaat miehet ja naiset ympäri

  • 18.6.2014 / Tutkimus

    Kesätutkimuksessa selvitettiin mitkä ovat tärkeimpiä suomalaisten kesään kuuluvia asioita ja muuttuvatko suomalaisten kulutustottumukset kesällä. Tutkimuksen mukaan tori on kesän tärkein ostospaikka ja grillaus, saunominen ja luonnossa oleminen ovat

  • 9.5.2014 / Tutkimus

    Työelämän murros näkyy suomalaisten suhtautumisessa työelämään ja uusiin teknologioihin. Suomalaiset uskovat teknologian mullistavan tulevaisuuden työelämän, mutta mullistuksen vaikutus omaan työhön pelottaa. Toisaalta teknologiassa nähdään myös

  • 29.4.2014 / Tutkimus

    Suomalaisen Työn Liitto tutki osana Sinivalkoinen jalanjälki -kampanjaa suomalaisten kuluttajien suhdetta suomalaisiin tuotteisiin sekä kotimaisuuden merkitystä kuluttajien ostopäätöksissä. Tutkimuksessa tunnistettiin suomalaisia elintarvikkeita ja

  • 10.4.2014 / Tutkimus

    Suomalaisen Työn Liitto teetätti tutkimuksen Innolink Research Oy:lla selvittääkseen, kuinka hyvin suomalaiset tuntevat Avainlippu-merkin ja mikä on sen vaikutus kuluttajien ostopäätökseen. Tulokset olivat positiiviset, sillä lähes 90% suomalaista

  • 5.2.2014 / Tutkimus

    Suomalaisen Työn Liiton Unelmoitu Suomessa -hankkeeen tavoitteena oli tutkia työssä käyvien nuorten käsityksiä työelämästä, tulevaisuudenuskosta sekä haaveista. Tämän ymmärryksen perusteella pyrittiin löytämään suuntia työelämän muutostarpeille. 

  • 8.11.2013 / Tutkimus

    Suomalaisen Työn Liiton joulututkimuksen mukaan suomalaiset arvostavat kotimaisuutta edelleen korkealle valitessaan joululahjoja. Yli 70 prosenttia suomalaisista ostaa mielellään suomalaisia joululahjoja. Tutkimuksen mukaan yli 60 prosenttia

  • 26.6.2013 / Tutkimus

    Panos-tuotos-taulukoista tehdyt soveltavat tutkimukset kertovat, kuinka kuluttajien, yritysten ja julkisten tahojen tekemät ostopäätökset vaikuttavat Suomen talouteen ja työllisyyteen. Kertoaksemme monimutkaisen asian selkeästi, olemme tuottaneet

  • 17.6.2013 / Tutkimus

    Tutkimuksessa selvitettiin miten suomalaiset viettävät kesäänsä ja kuinka he kuluttavat. Kiinnostuksemme kohteena oli selvittää millaisia kesäkuluttajia me suomalaiset olemme, mitä me kulutamme ja kuinka paljon me kulutamme kesällä? Lisäksi tutkimme